Sertai survey untuk faedah bersama.

Survey atau bancian ini terbuka kepada semua warga SK Merbau Miri, baik guru, staf sokongan, pelajar dan para ibubapa. Ini penting bagi membantu pihak sekolah memberikan khidmat yang terbaik dan selesa kepada para pelajar terutamanya. Jadi sertailah bancian atau blog poll yang diadakan. Semoga ianya bermanfaat untuk semua warga SK Merbau Miri.

Adakah anda tahu peranan Guru Bimbingan dan Kaunseling ?

Isnin, 29 Mac 2010

Kenangan Di SK Pujut Corner Miri


Tanggal 27 Mac 2010 - Saya menerima jemputan sebagai penceramah di SK Pujut Corner Miri, antara sekolah lama di Miri ( mula-mula segan, tetapi mengenangkan kemahiran itu kita kena praktis dan amalkan, saya terima jemputan tersebut ). Melangkah masuk ke SK Pujut Corner Miri memberi satu persepsi dan pemandangan yang agak berbeza, al-maklum SKPCM merupakan antara sekolah yang bersejarah, penuh dengan binaan dan bangunan yang mungkin berusia lebih tua dari saya sendiri.

Audiens kali ini merupakan pelajar dari 3 kelas utama dari 5 buah kelas tahun 6. Berkenalan dengan murid yang baru dikenali memberikan seribu satu rasa, rasa apa? Rasa gemuruh ada, segan ada, seronok pun ada. Tetapi, sebagai Guru Bimbingan yang profesional, bersama GBK Affendi ( SKTDMUIP ), kami sahut cabaran, dan bersama melakukan "eksploremosi" bersama pelajar SKPCM pada hari tersebut.


Jemputan kali ini, agak istimewa secara peribadi , kerana :

1. SKPCM membuktikan bahawa beberapa kekurangan yang ada jangan diambil peduli, bahkan harus terus berusaha dan kreatif demi melaksanakan tugas dengan sebaiknya. Ingat, tugas adalah amanah.

Terima kasih GBK dan warga SKPCM atas jemputan, sememangnya setiap jemputan itu punya keistimewaan dan keunikan masing-masing. Semoga kita semua dapat manfaatnya. Terima kasih SKPCM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan