Sertai survey untuk faedah bersama.

Survey atau bancian ini terbuka kepada semua warga SK Merbau Miri, baik guru, staf sokongan, pelajar dan para ibubapa. Ini penting bagi membantu pihak sekolah memberikan khidmat yang terbaik dan selesa kepada para pelajar terutamanya. Jadi sertailah bancian atau blog poll yang diadakan. Semoga ianya bermanfaat untuk semua warga SK Merbau Miri.

Adakah anda tahu peranan Guru Bimbingan dan Kaunseling ?

Khamis, 11 Februari 2010

Program Kesedaran Gangguan Seksual


Program pertama tahun ini dimulakan dengan Program Kesedaran Gangguan Seksual, anjuran Unit Bimbingan dan Kaunseling SK Merbau Miri. Program ini meliputi ceramah selama satu jam dan sesi soal jawab bersama pelajar. Ia diadakan dalam 2 fasa, fasa pertama untuk pelajar perempuan ( thn 3-6 ) dan fasa kedua pula untuk pelajar lelaki ( thn 3-6 ).

Objektif utamanya ialah untuk memberikan pendedahan kepada golongan sasaran akan aspek gangguan seksual yang mungkin berlaku bukan sahaja di luar, tetapi juga di dalam sekolah. Zaman sekarang, pelaku mungkin terdiri dari pelbagai peringkat umur, dan mungkin pelaku sendiri tidak sedar perlakuannya adalah satu gangguan seksual.

Pelajar didedahkan dengan takrifan, contoh-contoh gangguan, apa yang boleh dilakukan oleh mangsa dan saluran aduan mangsa, terutama sekiranya ia berlaku di sekolah.

Tarikh : 2-5 Febuari 2010 , 1-5 MAc 2010
Tempat : Bilik Muzik
Durasi : 1 jam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan