Sertai survey untuk faedah bersama.

Survey atau bancian ini terbuka kepada semua warga SK Merbau Miri, baik guru, staf sokongan, pelajar dan para ibubapa. Ini penting bagi membantu pihak sekolah memberikan khidmat yang terbaik dan selesa kepada para pelajar terutamanya. Jadi sertailah bancian atau blog poll yang diadakan. Semoga ianya bermanfaat untuk semua warga SK Merbau Miri.

Adakah anda tahu peranan Guru Bimbingan dan Kaunseling ?

Selasa, 2 Mac 2010

Peperiksaan PKSR 1 / UPSR 2 / PTH 5 (1)


Bermula pada minggu ini ( 2 - 4 Mac 2010 ), para pelajar akan menduduki peperiksaan PKSR 1, UPSR 2, dan PTH5 (1). semoga para pelajar tidak mensia-siakan peluang ini untuk menguji kefahaman diri sendiri terhadap apa yang telah dipelajari.

Menduduki peperiksaan adalah kemuncak penghayatan seseorang terhadap ilmu yang telah dipelajarinya, untuk menguji adakah dia telah memahami pelajaran yang disamapaikan guru dan mampu mengaplikasikannya bukan sahaja dalam ujian dan peperikasaan, tetapi yang penting adalah dalam kehidupan sebenar kelak.



Bagi guru-guru pula, inilah medan untuk menganalisis dan muhasabah diri, dari aspek pedagogi terutamanya. Yang penting, pelajar dan guru-guru haruslah sentiasa melakukan muhasabah diri dengan kerap kerana muhasabah diri mampumemberikan keinsafan dan mendidik seseorang itu untuk menjadi lebih bertanggungjawab dan amanah.

p/s : Jerebu pada hari ini ( 2 Mac 2010 ) amat buruk. Jarak penglihatan dianggarkan hanya setakat 50 meter. Banyakkan berdoa dan minum air putih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan