Sertai survey untuk faedah bersama.

Survey atau bancian ini terbuka kepada semua warga SK Merbau Miri, baik guru, staf sokongan, pelajar dan para ibubapa. Ini penting bagi membantu pihak sekolah memberikan khidmat yang terbaik dan selesa kepada para pelajar terutamanya. Jadi sertailah bancian atau blog poll yang diadakan. Semoga ianya bermanfaat untuk semua warga SK Merbau Miri.

Adakah anda tahu peranan Guru Bimbingan dan Kaunseling ?

Khamis, 4 Mac 2010

Program Berfokus ( Muhasabah Diri )


Program ini dilaksanakan melihatkan kepada sikap tanggungjawab yang ditunjukkan oleh pelajar. Masih ramai tidak menyedari bahawa mereka ini ke sekolah dengan amanah dari keluarga untuk mengubah nasib keluarga. Apakah sekadar hadir kerana ibubapa suruh, nakkan duit belanja sekolah RM0.50 - RM 2.00, atau sekadar nak bermain dengan kawan-kawan.


Di dalam program ini, para pelajar di bawa mengembara dan meneroka hati dan perasaan mereka. Dalam erti kata lain, muhasabah diri. Pelajar mempamerkan kelunakan hati, dan kesedaran terhadap aspek kasih sayang dan kekeluargaan. Diharapkan agar muhasabah yang dilalui sentiasa diingat oleh pelajar agar mereka tidak tergolong di dalam mereka yang mensia-siakan masa hadapan.



Sasaran : Kelas-kelas rendah prestasi akademik, kelas-kelas rendah disiplin, kelas-kelas yang menunjukkan sikap meninggi diri dabn kurang bekerjasama

Durasi : 1 jam 3o minit
Tempat : Bilik AVA SK Merbau Miri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan