Sertai survey untuk faedah bersama.

Survey atau bancian ini terbuka kepada semua warga SK Merbau Miri, baik guru, staf sokongan, pelajar dan para ibubapa. Ini penting bagi membantu pihak sekolah memberikan khidmat yang terbaik dan selesa kepada para pelajar terutamanya. Jadi sertailah bancian atau blog poll yang diadakan. Semoga ianya bermanfaat untuk semua warga SK Merbau Miri.

Adakah anda tahu peranan Guru Bimbingan dan Kaunseling ?

Khamis, 19 Februari 2009

Program Kepimpinan Pengawas

Guru Besar menyampaikan kata aluan


Program : Program Kepimpinan Pengawas
Tarikh : 19 Febuari 2009, Khamis
Masa : 7.10 pagi - 3.00 petang
Jumlah Peserta : 65 orang pengawas ( Thn 4-6 )


Salam,

Fuhh, lega rasanya dah settle kan tanggungjawab sebagai penceramah bagi Program Kepimpinan Pengawas SK Merbau 2009. Walaupun penat, namun saya tak boleh tipu dan kata saya tidak enjoy dan puas hati terhadap penganjuran kali ini (tahun lepas saya tak terlibat kerana cuti kecemasan). Audiens yang terdiri daripada pengawas tahun 4-6 ternyata amat memberikan kerjasama, dan harapnya mereka mendapat input yang boleh membantu mereka di dalam melaksanakan tugasan mereka kelak ( tak patut tak best, bilik selesa bukan main, siap ada penghawa dingin lagi )

Objektif penganjuran program ini adalah bagi mendedahkan aspek dan kemahiran kepimpinan kepada pelajar. Zaman semakin maju, dunia semakin kompleks, jadi cabaran yang menanti tugasan sebagai pemimpin pelajar pun semakin mencabar. Kalau dah guru rasa tercabar, apatah lagi bagi pemimpin pelajar. Guru dan pengawas....... bekerja bersama-sama.


Di dalam program ini juga adalah medan bagi guru-guru Bimbingan dan Guru Penyelaras Lembaga Pengawas membuat pemerhatian dan penilaian bagi memilih calon pelajar-pelajar yang layak bagi jawatan Ketua dan Penolong Ketua Pengawas. Kepada semua guru-guru yang memberikan kerjasama baik secara lansung mahupun tidak lansung, seribu penghargaan. Mudah-mudahan, program ini ada keberkatannya. C u next post !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan